Oy Kullanalım Lütfen

image

Cumhuriyeti kutlamadım bu sene. Hiç içimden gelmedi ne meydanlara gitmek ne bir kutlama mesajı yazmak. Bir bayrağımı astım balkonuma koskocaman kan kırmızı.

Neden bilmem en sevdiğim bayramı es geçtim resmen. İçimde bir hüzün sebepsiz. Sebepsiz mi? Cumhuriyetle mi yönetiliyoruz biz? Adı öyle ama içi boş. Eee öyleyse neyi kutlayacaksın ki dedi bilinç altım.

Ama kızgınım şimdi kendime. İçimdeki umudun sönmesine izin verdiğim, o coşkuyu bu sene kendime yaşatamadığım Cumhuriyete sahip çıkmadığım için. Ayıpladım kendimi anlayacağınız.

İki gün sonra seçimler var. Neler yaşandı, neler kazandı, neler kaybetti bu ülkenin insanları. Hükümetimiz Türk milletinin hizmetkarı olarak çalıştı durdu. Şöyle bir düşündümde, “daha ne olsun?” dedim kendi kendime.

Saray yaptı be bu hükümet. Tıkır tıkır ödediğimiz vergilerle! Hem de ağaçları keserek. Başka yere yenilerini ekmişlerdir muhakkak. Ülkeyi demir ağlarla döşedi.
Hızlı tren yaptı ama o kadar ucuz ki kimse binemiyor. Sonra İstanbul sahilini belturlarla donattı. Ama denize nazır bir bira içemezsin. Satılmıyor. İlkokulda bile türban takan öğrenci var. Kendi gözlerimle gördüm. Başkası söylese inanmam. Kız çocuklarından kimse tahrik olmasın diye izin verildi tabi ki buna. (Üniversitelerde baş örtüsüne hiç bir itirazım yok.)

Okul kitapları ücretsiz olarak dağıtılıyor öğrencilere.
Oğlumun okulunda bir veli ile  öğretmenin tartışmasına tanık oldum. Öğretmenler yardımcı kitap istiyor. Veli alamayacağını söylüyor. Öğretmenler kendini savunuyor. Almak zorundayız okul kitapları bomboş!

İnsanlar teröre kurban gitti. Madenciler öldü, eğitim sistemi çöktü, dolar tavan. Yıllar sonra ilk defa sokağa çıkma yasağı ilan edildi bu ülkede. Ama yeni yollar yapıldı. İstanbul da artık trafik yirmi dört saat felç. Kaç avm miz daha oldu kim bilir? Ne mutlu kendi semtinde avm si olana. Ama devlet hastaneleri hınca hınç dolu.

Sağlık sisteminde de bir sürü yenilik, iyileştirme yapıldı. Eczaneler hastanelerin kasiyeri oldu. Amaaa hastanede bir ödeme yapmıyorsunuz. Hiç devlet hastanesinde yattınız mı bu yakında? Ben yattım. İnsanlar yatış için en az iki üç ay sıra bekliyor. Bir arkadaşım oğlunun ameliyatı için üç sene beklemesi gerektiğini öğrendi, bu yaz. Ama bence daha iyi hem tıp da iyice ilerler o zamana kadar.

Oy verin lütfen. Cumhuriyet için, çocuklarınız için, bu güzel ülke için.

Android için WordPress ile gönderilmiştir

Bir Cevap Yazın

