Kavganın Kazananı Yoktur

Bilmiyorum gerçekten bilmiyorum. Şu an sadece sesli, pardon yazılı düşünüyorum, düşünmeye çalışıyorum. Çok acı ve zor günler yaşıyoruz yine. Kimimiz tatilde, kimimiz kabirde, kimimiz işinde, evinde yaşıyor bu acıyı. Ama inanıyorum ki, ne yaparsak yapalım nerede olursak olalım hepimizin hem canı yanıyor hem de korkuyoruz gelecek günlerden. Tek olmaktan bütün olmaya geçeceğiz bir gün millet olarak. Buna inancım tam ama daha ne kadar kayıp vereceğiz. Kaç ailenin ocağı kararacak o güne kadar? Kaç insan haberleri seyrederken umudunu kaybedecek?

Benim dünyamda insanlar birbirini ne olursa olsun sever, kollar… Kimse kimseyi şu veya bu sebeple ötekileştirmez. Bir tek başkasının hakkına saygı göstermeyenler ve yalan söyleyenler sevilmez, kınanır. Bu güne kadar hiç ilgilenmedim bir insanın milliyetiyle, diniyle, mezhebiyle… Sorarlar ya nerelisin? Şuralı. Neresinden? Şurasından. Sonra arkasına döner. Aaaa buranın insanları şöyledir, böyledir. Çocukken bile saçma gelirdi tüm bu konuşmalar. Şimdi anlıyorum yada anladığımı sanıyorum. Tüm bunların kendini birilerinden üstün görmek, diğerini ötekileştirip, toplumdan ayrıştırmak demek olduğunu.

Kimin seçimi Türk ya da Kürt olmak. Hangimiz seçerek müslüman olduk. Alevi veya Sünni olmayı siz mi seçtiniz. Seçmeyi bırak, kaçımız okuduk, mensubu olduğumuz dinimizin kitabını?

Birbirimizi beğenmeğebiliriz. Ama kimsenin hayatını, düşüncesini, yaşam tarzını, dinini, mezhebini, ırkını, köyünü, anasını, babasını aşağılamaya hakkımız yok. Kimsin sen demezler mi insana? Nesin sen, seni benden üstün yapan yada yapamayan, insani özelliklerin neler?

Hadi yarışalım; kaç çocuğun başını okşadın sebepsiz. Hiç kendi statünden düşük insanlarla arkadaşlık ettin mi? Malını, mülkünü, paranı,yemeğini dostluğunu paylaştın mı insanlarla? Sen çok olanı verdin mi az olana? Yoksa daha da çok olsun diye biriktirdin mi?

Bayılıyoruz süslü püslü içi boş kavramlara. Depremde insanlar kan ağladı sokaklarda yattı yıllarca. Erzak yollandı, ilaç vs. bir kaç ay sonra mı ne oldu unutuldu gitti. Dolaptaki ayakkabımızın yerine bir yenisini ilave etmeye devam ettik. Biz miyiz milliyetçi, vatansever, sosyalist, müslüman, v.s. Bunların hepsi içi boş kavramlar sadece. Bunları yazıyorum da ben farklı mı yaşadım yada yazdıklarımın hepsini yaptım mı? Belki çok küçük bir kısmını! Yapmayanları mı eleştiriyorum? Ne haddime, tabi ki hayır! Sadece değişelim istiyorum, farkedelim, bu dünya, bu ülke kimsenin tekelinde değil, olamazda. Atatürkçü olmak ben Atatürkçüyüm demek değildir. Tıpkı müslüman olmanın, ben müslümanım demek olmadığı gibi.

İnsancık yerine insan olmaya çalışalım istiyorum. İçi dolu olanından, komşusu açken uyuyamayanından, buz gibi bir havada sokaktan geçen paltosuz adamı görüp, dolabından en yeni paltosunu ona verebileninden, ayakkabısız bir çocuk gördüğünde uyuyamayanından, çocuğuna bir oyuncak az alıp, minik bir çift ayakkabı alabileninden.

Konuşabilelim herşeyi, kavramların içini dolduralım. Tabuları yıkalım artık. Tahammül edelim birbirimize. Birinin özgürlüğünün başladığı yerde, diğerinin ki bitiyorsa, o özgürlük özgürlük müdür?Eleştirebilelim birbirimizi, kırmadan, dökmeden … Neden korkuyoruz? Yaralarımız var, evet. Yanlışlarımız, pişmanlıklarımız… Ama kardeşiz yaaa biz, evlendik birbirimizle, komşuluk yaptık. Gayri müslimler doluydu bu ülkede. Kürt akrabalarımız vardı bizim. Birlikte yedik içtik. Aynı amaç uğruna savaştık yıllarca. Nasıl kınıyoruz, kıyıyoruz birbirimize??? Bu hale bizi ne getirdi? Sistem mi? Yıkalım o zaman o sistemi. Sosyal medya da bile tahammül edemiyoruz birbirimize. Şu buna oy verdi. Öteki böyle düşünüyor. Sayfamda temizlik yaptım. Sildim onu, bunu, şunu. Silde niye ilan ediyorsun, neyi, kime ispatlıyorsun. Fakirlerin çocukları öldü. Bir şehit daha istiyoruz. Birazda zenginlerin çocukları ölsün. Nasıl bir akıl tutulması bu. Bir canın ölmesini istemeği anlayamıyorum. Hangi dine ve ideolojiye sığdırabiliriz bunu. Bunun yerine hiç kimsenin evladı ölmesin. Bu acılar bitsin demek daha doğru olmaz mı? Evet belki çok sinirliyiz ve sonuna kadar haklıyız da, ama kim yanlışı yanlışla düzeltebilmiş? Kim küfürü küfürle bastırabilmiş?

Biz bir bütünüz, rengarengiz. Bu hep böyleydi ve böyle olacak. Ne olur soldurmayalım renklerimiziimage

parlatalım. Tek olmayalım çok olalım, çoğalalım. “Kavganın kazananı yoktur ki, ya kaybedersin ya daha çok kaybedersin.”

Bir Cevap Yazın

